ایستگاه بهشت

مطالب عقیدتی + دلنوشته
مشخصات بلاگ

وقتی انس با قرآن پیدا شد، مجال تدبر و تأمل و تفکر در معارفِ قرآن به دست خواهد آمد. قرآن را نمی‌شود سرسری خواند و گذشت؛ قرآن احتیاج دارد به تدبر، تکیه به روی هر کلمه‌ای از کلمات و هر ترکیبی از ترکیبها‌ی کلامی و لفظی. انسان هر چه بیشتر تدبر کند، تأمل کند، انس بیشری پیدا کند، بهره‌ی بیشتری خواهد برد؛ قرآن اینجوری است.
مقام معظم رهبری

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۳۵ ب.ظ

وصیت نامه شهید علی حیدری

 "بسم الله الرحمن الرحیم"

               بی نام او هر کاری ابتر است               

                   

نام:علی                                

نام خانوادگی: حیدری

تاریخ ولادت: 1344   

تاریخ شهادت: 22/12/1363

محل شهادت:  جزایر مجنون

مزار پاک شهید:  قطعه 27 ردیف 136 شماره 10

وصیت نامه شهید علی حیدری

بسم رب الشهداء و الصدیقین

بنام خدای آفریننده جهانیان ، بنام او که همه موجودات در برابرش خاشع و خاضع هستند ، به نام خدای عشاق و دلسوخته ، آن خدایی که همه چیزمان از آن اوست . هر خوبی از او و هر بدی از اوست . بنده حقیر وصیت نامه ای به آن صورت که بخواهم اموالم را تصفیه کنم ندارم زیرا از این مال دنیا هرچه داشته ام یا در راه خدا بخشیده ام و یا به خاطر خدا نگه داشته ام که دیگران استفاده کنند ولی خواستم چند کلمه ای با عالم مادی سخن بگویم ، ای دنیا بدان که انتهای راه هایت جهنم و مسیر راه هایت پر از درندگان وحشی است که به تدریج روح انسان را می خورند تا بلاخره انسان را به از حیوان پست تر می کنند . فقط کاروان عشق است که رو به سوی جانان می رود و خدا را شکر می کنم که بلاخره نام من را در دفتر عاشقان حسین ( ع ) نوشته اند . برادران مسجد چیزهایی را که می نویسم عمل کنید . دعا ها را زیاد بخوانید و هرچه با شکوه تر برگزار شود در نماز جماعت حتما شرکت کنید . برای مقابله با شیطان دوشنبه و پنج شنبه روزه بگیرید . نماز شب را حتما بخوانید و یک مربی برای خود جهت مسیر الی الله انتخاب کنید و بدان به شرطی قبول می شوی که به چیزهایی که می شنوی عمل کنی . آنقدر حرف بزنید که می توانید عمل کنید و بار دیگر برادران عزیزم یک وصیت نامه به شما دارم آن اینکه زود و خیلی زود کوله بار عشق را ببندید زیرا من می ترسم شما ها جابمانید . بدانید که شیطان همه جا حتی در خون انسان هست از خدا بترسید . به خانواده ام توصیه کنید هر وقت برای من خواستند گریه کنند به یاد قاسم امام حسین ( ع ) گریه کنند و هر وقت به یاد غریبیم افتادند ، یاد حسین بیفتند . دوست دارم مانند رفقای شهیدم جنازه ام را حسین کفن و و در بیابان های کربلا به خاک بسپارند . پدر و مادر و اهالی خانواده عزیزم برای گناهان من دعا کنید ، چون من همه عمرم را در گناه به سر بردم بجز آن مدتی که خود را به دست خدا سپرده بودم .

شما نیز خود را به دست خدا بسپارید زیرا اوست پرورش دهنده ما " و ان النفس لاماره و بالسوء الاما رحم ابی " ای خدا بنده تو آمد ، مرا در آغوش خود گیر که همانا تویی اول و آخر ما ، خدا تو می دانی که من به خاطر بهشت نیامده ام ، بهشت تو مال آنهایی که خدارا به خاطر عبادت و از ترس جهنم گناه نمی کنند .

الله من ، وای معشوق من بنده تو دیگر در عشق تو سوخت آنقدر در وصالت سوختم تا منیت و شیطان را بوسیله آتش عشق ذوب نمودم آنگاه رو به سوی جانان کردم خدایا مرا دیگر زندگی شیطان بس است من تو را می خواهم، چه کنم ؟ من به آن زنده ام که روزی پیش تو می آیم و اگر این طور نبود خیلی پیش از این ها مرده بودم ، الله من گناهانم را به وسیله حسینت پاک نمودم و از دریای پر تلاطم مادیات بوسیله کشتی حسینت پاک نمودم و از دریای پر تالاطم مادیات به وسیله کشتی حسینت گذشتم . الله ،من دوستت دارم چه کنم ؟ الله دیگر اگر مرا به جهنم ببری آتش احساس کوچکی می کند در برابر آتش سوزش و عطش و تب هجران درون من . اری هر کس خود را به چیزی دلخوش کرده است ، بنده عاصی هم خود را به خدا دلخوش کرده ام ، من خیلی کمتر عطرخریده ام زیرا هر وقت بوی عطر می خواستم از ته دل می گفتم حسین جان آنوقت هوا پر عطر می شد . برادران مواظب خود باشید مواظب شیطان باشید که شیطان خیلی باهوش تر از این حرف هاست . مطالعه کنید . کتابهای شهید دستغیب را به عموم برادران توصیه می کنم و هیچگاه راضی نخواهم بود کسی بدون تفکر در راهم برایم گریه کند هرگاه خواستید برایم گریه کنید برای چیزی که من همیشه برایش گریان بودم ، گریه کنید و وقتی به یادم افتادید یک حمد و سه سوره توحید برای شهداء با یک صلوات ختم کنید .

همیشه با وضو باشید ، قرآن بخوانید . حجاب ها را از قلب خود بردارید تا با عالم غیب ارتباط داشته باشید و اسرار غیبی را بدانید و ببینید ، نگاه های خود را کنترل کنید تا بتوانید حسین و ائمه شهداء را ببینید و زیارت کنید . بینی خود را از بوهای حرام نگه دارید تا بوی حسین ( ع ) و عشق را بشنوید و با زبان خود غیبت نکنید و تهمت نزنید تا بتوانید با مولایتان صحبت کنید . بنده با این که چند سطر نوشته ام اما باز هیچ ننوشته ام . و این کار من مانند این است که بخواهند یک اقیانوس بی کران را در یک قاشق جای دهند . خلاصه راه بنده را در این چند کلمه نمی توان یافت بنا بر همین سعی کردم در زندگیم با اعمال خود مردم را به راه راست هدایت کنم . پس در بنده فکر کنید . ای خانواده عزیزم افتخار کنید که فرزند شما به آرزوی خود و معشوق خود رسید برایم دعا کنید ، نمی گویم برایم گریه نکنید ولی بیشتر دوست دارم گریه با تفکر زیاد همراه باشد چون نمی توانم تا سالیان سال وصیت نامه خود را طول دهم و یک ورق سفید هم باقی نگذارم ناچارا وصیت نامه را قطع و از خدا توفیق علم و عمل همراه با عشق را می خواهم و می خواهیم .

" امام را دعا کنید "

20/ 11/ 62 ساعت 2 نصف شب

" والسلام علی من التبغ الهدی "



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی